Met een Europees PPL/CPL/ATPL brevet kun je bij ons de Classrating opleiding volgen om (weer) op een SEP vliegtuig te mogen vliegen. Conform Part AMC1.FCL.725(a) is het wettelijk verplicht om 3 vlieguren te vliegen en 1 detail grondinstructie te volgen. Na deze praktijk- en theorie training volgt een Skill test met één van onze examinatoren.
Wij hebben expliciet een Classrating vergunning om dit op onze Tecnam te doen. Je kan daarna met een Checkout op één van onze Cessna’s of Pipers vliegen, maar de meeste blijken ook helemaal verliefd te zijn geworden op de Tecnam 🤪
Als je brevet is afgegeven door een ander EU land i.p.v. Nederland, dan volgen we de richtlijnen (Examiners Differences Document*) van dat land. Op zich geen probleem en we doen dat vaker.
* Zoek even op deze worden, want de link verandert ieder kwartaal na een update.
Staat de SEP rating al op je brevet, dan volstaat een Profcheck. Zo niet, dan moet ook het brevet document vernieuwd worden met deze nieuwe aantekening.
We beginnen standaard en “free of charge” een intake sessie, waarin we onze procedures, luchtruim etc uitleggen. Zeker als je niet gewend bent om vanaf EHHV te vliegen en/of je EHAA niet goed kent.
We voegen je ook toe aan onze leeromgeving waar je heel veel praktische informatie uit kan halen, we noemen die module “All you need to fly”. Om je theoretisch te checken hebben we in een database (Drillster) vragen over de Tecnam staan.
De vlieglessen bestaan uit het (weer) bekend raken met een Single Engine Piston vliegtuig, airwork, emergency’s en navigatie oefeningen.
Belangrijk zijn ook: